۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۷۱۱۳
سعیدی خبر داد؛

استقبال از بخش کودک نمایشگاه| حضور فعال مؤسسه‌های قرآنی

استقبال از بخش کودک نمایشگاه| حضور فعال مؤسسه‌های قرآنی
سعیدی با اشاره به استقبال خانواده‌ها از بخش کودک نمایشگاه قرآن و عترت گفت: حضور مؤسسه‌های قرآنی و استقبال خانواده‌ها از نکات قابل توجه است.
سعیدی، مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در نمایشگاه تلاش شده تا همه خواسته‌ها و سلایق مراجعه کنندگان برآورده شود، اظهار داشت: پیش از آن نمایشگاه در موزه هنر‌های معاصر برگزار شده بود، اما امسال بنا به عللی از جمله وقوع مشکلات جاده ساحلی تصمیم بر انتقال آن به  نمایشگاه بین المللی شد.

سعیدی با اشاره به حضور مؤسسه‌های قرآنی گفت: این حضور قابل توجه برای نخستین بار صورت گرفت و در عین حال شاهد استقبال از فعالیت‌های مؤسسه‌ها و پاسخگویی شان به خواسته‌ها و نیاز‌های مراجعه کنندگان بودیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما تغییر نگاه مردم به نمایشگاه از حالت فروشگاهی به معرفی دستاورد‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه باید مکانی برای معرفی پتانسیل‌ها و فعالیت‌های دینی و قرآنی باشد و داد و ستد در آن کم صورت گیرد که تا حدودی توانستیم گام‌هایی برداریم.

 مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با اشاره به اینکه به بخش کودک توجه ویژه‌ای شده است، عنوان داشت: نسل آینده در برابر تهاجمات فرهنگی غربی که در قالب بازی‌های انیمیشنی و فضای مجازی پیاده سازی می‌شود، نیازمند تربیت سالم است که در این باره با ورود مؤسسه‌های قرآنی متخصص در حوزه کودک می‌تون به راحتی مقابله کرد و اتفاقا بسیاری از خانواده‌ها استقبال کردند.

سعیدی ادامه داد: در همین رابطه یک سالن مجزا برای بحث کودک اختصاص دادیم تا خانواده‌ها از نزدیک فعالیت مؤسسه‌های مرتبط با حوزه کودک را مشاهده کنند.

وی به استفاده از ظرفیت خانواده‌های بی سرپرست و کم برخوردار اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم تا برای سال‌های پیش رو ارشاد به تنهایی برای برپایی نمایشگاه اقدام نکند و در این باره از ظرفیت سایر نهاد‌های فرهنگی استفاده و شاهد مشارکت آن‌ها باشیم تا بر غنای نمایشگاه افزوده شود.

مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در رابطه با علل عدم اطلاع رسانی بجا و فراگیر از نمایشگاه گفت: در امر اطلاع رسانی همه دستگاه‌ها دخیل هستند؛ چرا که قرآن به عنوان کتاب مسلمانان مربوط به همه قشر‌ها است و باید ارگان‌ها و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند. /۹۴۵۶//310/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات